Optimalizované plánovanie vlakotvorných procesov
EMAN podporuje zostavu dlhodobého a strednodobého plánu železničného nákladného dopravcu. Využíva prehľadné grafické prostredie a vstavané optimalizačné metódy.
Základné funkcie
- Ekonomika, modelovanie a analýza plánu nákladnej dopravy
- Editor vlakotvorby a spojov v nákladnej doprave
- Previazanie vlakov, vlakotvorby, prúdov a dopravnej siete do jedného celku
- Ľahká editácia technológie prepravy
- Prehľadná orientácia v grafe dopravnej siete
- Jednoduchá definícia geografických ciest a kontrola parametrov
- Hromadné plnenie potrebných vlastností nákladných vlakov
- Automatické priradenie vlakov k reláciám šikmej tabuľky a zvozu / rozvozu
- Rada testov a kontrol previazanosti dát vlakov, vlakotvorby a siete
- Prechody vozov v jednotlivých staniciach
- Prehľadné zobrazenie prúdov vozov a výkonov staníc
- Prehľadné zobrazovanie výluk na celej dopravnej sieti
- Trend výkonov v jednotlivých dňoch bežného týždňa
- Nastavenie hraníc geografických oblastí a výpočet ich „účinnosti“
- Prehľadná tvorba výlukových opatrení v nákladnej doprave
- Rýchla analýza a jednoduché „ocenenie“ vlakotvorby, porovnávací variant
Aplikácia umožňuje
- V grafickom prostredí vytvorenie rôznych variant technológie prepravy jednotlivých druhov zásielok z každej odosielateľskej stanice do cieľovej stanice na základe podrobných dát o dopravnej sieti. Výsledky práce a dopady je možné hneď sledovať, prezerať a vyhodnocovať s dátami o prúdoch zásielok z archívu vozových prúdov.
- Základom pre systematickú prácu nad návrhom vlakotvorby je prehľadne previazaná celá rada údajov vzťahujúcich sa k technológii železničnej dopravy a jej plánovaniu, s jednoduchými a pohodlnými prechodmi medzi nástrojmi.
- Dôležitým nástrojom sú automaty na priradenie relačných vlakov k reláciám šikmej tabuľky, obsluhovacích vlakov k definícii zvozu a rozvozu (smerovanie) a celá rada kontrol a testov. Systém obsahuje nástroje na definíciu prechodu vozov z vlaku na vlak v každom dopravnom bode aj nástroje na zostavenie náplne vlakov. Kľúčový prínos predstavuje tiež systém kontroly konzistencie dát v jednotlivých moduloch aj v globálnom kontexte. Užitočné sú taktiež funkcie pre radenie a filtre údajov v tabuľkách hodnôt, alebo exporty do tabuliek formátu XLS.
- Výsledkom sú komplexné dáta plánu železničného nákladného dopravcu pre ďalšie systémy (SPONA = cestovný poriadok nákladnej dopravy, UDIV = ústredné dirigovanie vozňov, X-RAIL = podpora medzinárodných spojov jednotlivých zásielok, PRIS/VLASTA = systém pre riadiace práce stanice, atď.).