Elektronický dopravný denník
Dopravná kancelária je kľúčová aplikácia pre riadenie vlakovej dopravy na miestnej úrovni. Jedná sa o jedno-počítačovú aplikáciu, ktorá je súčasťou interného systému manažéra železničnej infraštruktúry. Je určená pre pracovisko výpravcu, kde tvorí primárny zdroj informácií o jazde vlakov.
Najdôležitejšie prínosy
- Kompletná náhrada papierovej dopravnej dokumentácie za elektronickú
- Rýchly zápis informácií o jazde vlakov a vývoji vlakovej dopravy
- Jednoduché vybavenie vlaku písomnými rozkazmi s informáciou o mimoriadnostiach v jazde
- Podpora pre pracovné postupy za bežnej premávky aj pri mimoriadnych stavoch
- Okamžitý zápis informácií a ich automatické odoslanie ostatným pracoviskám (susedné stanice, dispečerský aparát…)
- Odpadá nutnosť potenciálne chybové telefonické komunikácie
- Zvyšuje bezpečnosť riadenia vlakovej dopravy
Každá konkrétna implementácia aplikácie je plne v súlade s požiadavkami a s národnými predpismi používateľskej organizácie.
Špeciálne funkcie
- Automatický príjem zmenového plánu z centrálneho informačného systému
- Automatický príjem zmien GVD
- Automatická archivácia dokumentov a bezpečné zálohovanie dát
- Všestranné zabezpečenie aplikácie aj dát pre bezpečné a zdokladovateľné vedenie dopravnej dokumentácie (automatické on-line zálohovanie)
- Špeciálne funkcie pre dopravcov – alternatívny spôsob vyhotovenia a odoslania správy „Vlak je pripravený ku vstupu na infraštruktúru“ (podľa štandardu TAF TSI)
- Automatická komunikácia so susednou stanicou aj s okolitými systémami, napr. VDS
Podľa potreby možno do aplikácie integrovať možnosť komunikácie na báze IP telefonie s využitím siete GSM-R pre priamu dátovú a hlasovú komunikáciu medzi stanicami, hnacími vozidlami a dispečingom.